LC Inderøy 40 år!

Publisert av Torbjørn Hågensen den 29.06.21.

Lions Club Inderøy rundet 40 år 5.mai. Bursdagen ble markert ved Mosvik omsorgs- og aktivitetssenter (MOAS) hvor klubben ønsket å gi en gave tilbake til lokalsamfunnet.

Lionsklubben hadde invitert medlemmer, Ordfører og leder ved MOAS til en enkel markering ifm. klubbens jubileum. Planen er å gjennomføre en større markering til høsten, når forhåpentligvis det er færre koronarestriksjoner, sa klubbens President Torbjørn Hågensen.

Siden oppstarten i 1981, har klubben samlet inn over 2 millioner kroner som har gått uavkortet tilbake til lokale formål. Bl.a. til høst- og vinterleker for psykisk utviklingshemmede, utdeling av julestjerne til hjemmeboende over 80 år i kommunen, gaver til ulike lag og foreninger og kurs for lærere gjennom programmet «Mitt valg». I tillegg til å ha et sterkt lokalt engasjement, har også klubben bidratt internasjonalt med julegaver til fattige barn på barnehjem i Litauen. Flere ungdommer i Inderøy har gjennom dette tiltaket fått mulighet til å være med til Litauen og dele ut gavene.

Med den støtten klubben har fått gjennom alle disse årene, ønsket LC Inderøy å gi noe tilbake til lokalsamfunnet. Det ble derfor overrekt en gave til kommunen som på en god måte representerer alle i Inderøy. Pengegaven skal gå til hjertestartere på hhv. MOAS og nye Inderøyheimen når den står ferdig neste år. Dette håper LC Inderøy kan komme til nytte for alle i nærområdet om det blir behov. Hågensen legger til at det også ble gitt et kunsttrykk av Muusbrua til MOAS. Dette er tegnet av Kari Stai og er ment å være til glede for både beboere og ansatte.